25 Jun 2012

Kahwin!!

Perkahwinan???ermm...bila laa aku nak kawen nie yerr.....duit simpanan pn belum ada....best juga tengok kawan2 sebaya aku yang len sudah berkawen...aku???Sabar je laa.....






23 Jun 2012 yang lepas, aku pergi majlis perkahwinan rakan sekerja aku. Memang cemburu laa aku sebab kawan aku dh dapat kawen walaupun dalam usia yang muda, tapi muda lagi laa aku....he3...tapi masa tetap akan berlalu juga dan tak akan berhenti, dan setiap manusia pasti ingin berkahwin seperti aku nie haa..umur aku sekarang 23 tahun (muda sangat!!!!)....ku pun nak kawen awal!!

aku tahu alam perkahwinan nie banyak dugaan dan rintangan nya, tanggungjawab sebagai suami pn besar. Dan suami mesti bijak untuk membimbing isteri dalam ajaran yang baik, mengurus rumah tangga dan membina keluarga yang baik dan harmoni kelak.

Bab alam perkahwinan tuu aku tinggalkan dulu, yang penting sekarang ialah KumPul DUIT!!!Baru laa dapat KAWEN!!tak susahkan ibubapa......dan paling penting, aku tak nak hutang2 masa aku nak kawen nanti....Amin......

Dan aku percaya, selepas perkahwinan tuu nanti aku akan lebih bersikap matang dan mempunyai matlamat hidup. Tuu laa yang terjadi pada kawan2 aku yang len, selepas berkahwin fikiran mereka akan lebih matang dan terurus. Bukan nak kata aku nie tak terurus pn...jangan salah paham yerr....ha3....(eleh....kemas bilik sendiri pun tak pass lagi!!!)...Pulang nanti aku nak belajar masak pula, dapat laa tolong isteri masak bila dh kawen....he3...

Selamat pengantin baru kepada Luna dan isterinya semoga dapat anak cepat2 yer.....he3...

Tiada ulasan: